Tisdag 16/3

Har legat och kollat på bygglov och jag blir så jävla sugen på att få snickra igen.
Jag vill åka hem till folk och hjälpa dem med sina hem.
Skapa nya saker!
Känns så jävla tråkigt att jag inte fick avsluta mitt "projekt" hemma hos kunden jag var hos innan jag vart gripen.
Höll på att fixa deras övervåning, det  var en hall, ett rum och ett badrum som jag skulle renovera.
Men nu sitter jag här, klockan är 23.15 och jag har tv:n på ljudlöst i bakgrunden och säng lampan brevid mig är tänd, och skriver av mig lite.
Det ser kallt ut där ute, folk har stora jackor på sig och det ryker ur deras munnar när dem andas.
Tänk om jag oxå kunde få vara ute just nu, med min jacka, mina skor, byxor, tröja, strumpor och mina egna jävla kallsonger!
Det kommer jag så småning om få göra, men det känns långt borta..
Det har tydligen varit stressigt i dag på avdelningen.
Jag var och tränade och när jag var klar så ringde jag som vanligt och sa att jag var klar. Men jag satt där inne och väntade i en kvart. Då ringde jag igen och frågade vad dem höll på med, då sa han att dem delade ut mat så dem kunde inte just nu.
Men ca 4 sekunder senare så kom en och hämtade mig, så det va visst inte så stressigt iaf kanske?
Hur som helst så fick jag inte gå in och duscha direkt efter passet så jag fick gå in i cellen helt dyngsur av svett och äta min lunch.
Så jag fick snällt gå in i cellen, äta min mat och vänta på att dem skulle komma och hämta mig igen.
Dem sa till mig att jag får gå och duscha när dem hämtar in disken.
I helvete heller, jag fick sitta i cellen i 4 timmar innan dem kom och hämtade mig så att jag fick gå in o duscha.
En trevlig dam på avdelningen kom och frågade om jag inte hade fått duscha, nej sa jag ju så klart och hon bad om ursäkt för vakten hade inte sagt det till resten av personalen.
När dem kom och hämtade disken så frågade jag rakt ut om det verkligen var matutdelningen som var orsaken till att jag fick sitta och vänta på att få bli utsläppt från gymmet.
Då erkände han som satt i vakten att han faktiskt hade glömt bort mig, men inte fan fick man en ursäkt!
Han skrattade bara och tyckte att det var roligt.
Jävla gubb jävel...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0