Måndag 15/3 Tuuungt...

Humöret går upp och ner, men jag kan inte visa för personalen hur jag egentligen mår nu. Det skulle nog bara bli jobbigare med massa daltande. Jag vill vara för mig själv tror jag. Egentligen vet jag nog inte vad jag vill, hur ska jag kunna veta det? Men just nu känns det som att jag vill vara ifred och bara få tänka för mig själv.

Förra veckan träffade jag "A" och "T", vi snackade ett tag och det var skit trevligt. Dem är ju kanon bra människor som sagt. Men sen, det kommer allt som oftast ett men, efter att vi har snackat ett tag så kommer den dystra tonen fram och dem berättar att dem har häktat mamma nu. Det var ju helt fruktansvärt att höra.. Det är ju jag som har satt henne i den här situationen, FAN!!
Men som jag förstod det på poliserna så är det inte mitt fel att hon är häktad just nu, det verkar ju ha hänt lite saker utanför murarna som jag inte känner till. Folk verkar vilja hjälpa mig där ute, om jag förstår det rätt.
Jag får läsa lite mellan raderna när poliserna pratar med mig. I torsdags (4 dagar sedan)så tog polisen in Mamma och Brorsan på förhör i örebro och samma kväll tog dem in mig på förhör. Jag fick gå iväg kl 19.30 och klockan var strax efter kl 21 innan jag vart utsläppt från förhörsrummet och fick gå till min cell. Saf berättade så mycket jag kunde och jag försökte så gott jag kunde att säga sanningen. Men det va mycket konstiga frågor och människor jag inte har en anning om vilka dem är och vad dem gör. Sedan är det inte så lätt att komma ihåg saker längre, det har ju gått så jävla lång tid nu...

Dem senaste dagarna har promenaderna varit riktigt jobbiga.
Jag kommer in på dåliga tankar och gråter hela jävla hela tiden så fort jag kommer ut på den där jävla rastgården.
Jag försöker att undvika dem negativa tankarna så gott det går, med det går bara inte att slå bort dem, så jag gråter och gråter och gråter...
Varför kan jag inte bara få slippa må dåligt.
Jag tänker väldigt mycket på mina närmaste och efter såhär lång tid borta från dem så är det ju oundvikligt att att inte tänka på dem. Många tankar går ju naturligtvis till mamma, kim och såklart jennie.
Men Pappa kommer upp väldigt ofta just nu.

Jag visste inte att man kunde ansöka om att få samtal ut härifrån, men nu har jag fått reda på det och jag har ansökta om att få ringa tillpappa. Samtalen är ju naturligtvis bevakade när jag ringer men det är ju värt det iaf! Pappa är fullmakts innehavare för mig just nu så det är ju bra om jag kan få prata med honom lite om viktiga saker.

Jag fick ett brev grån en tjej förra veckan och vi kallar henne "G". Jag blev väldigt glad att hon skrev och jag svarade direkt på hennes brev och hoppas att jag snart får ett nytt brev. Hon behöver stöd och en vänn att lite på, så jag hoppas att hon känner att jag är det.

I Torsdags lämnade jag in "kiosklistan" och jag ville ha en snickers, chilli nötter och 2 liter cola zero. På fredagen fick jag det jag hade beställt och jag proppade i mig allt ihopa på kvällen, det var ju fruktansvärt gott men jag blev att må illa och senare på kvällen spydde jag... Jag spydde bara en gång som tur var,jävel va äckligt det var.

I går rakade jag mig, jag va riktigt skäggig så det var en befrielse att raka sig kan jag lova. Nu känner jag mig som en ny människa.

Jag bad, förra veckan, om att få in lite häften om olika anstalter. Idag ringde jag på centralvakten och frågade dem vart dem hade tagit vägen, dem hade glömt bort det men så fort jag sa till så kom dem in med allt ganska omgående. Jag kollade igenom alla och jag föll ganska direkt för kolmårdens anstalt, om man nu kan falla för en anstalt.
Jag pratade med min advokat och han har hört att skänninges anstalt är riktigt bra. Men det är ensluten och ganska stor anstalt. Jag vill ju hamna på en öppen anstalt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0