Onsdag, torsdag och Tränings-fredag 16,17,18/12

Hände inte så mycket på onsdag och torsdag.
En från personalen (hon som jag känner, vi kan kalla henne anna) kom in i cellen på torsdagen och hade med sig en kortlek.
Vi spelade två omgångar "skit gubbe", hon vann båda...
Jag hatar ju sällskaps spel och skit egentligen men det var verkligen uppskattat från min sida att hon kom in och gjorde mig sällskap.
Vi hade trevligt och pratade endel.
Hennes närvaro gjrode mig väldigt glad! Konstigt att man kan bli glad för så lite ibland...

Fredag

vaknade 6.45. Klädde på mig, bäddade sängen och satte på tv:n som vanligt. Jakt och fiske går alltid på morgonen och det är ganska roligt att kolla på faktiskt.
Frukosten kom kl 7.45, då bad jag om promenad som vanligt och idag fick jag ju träna och duscha oxå!!
Bad oxå om att få städa min cell.
Kl 8.30 kom dem med städ grejorna, det var skurhink med mopp, (äckligaste mopp jag har sett!) trasor, svampar och rengörnigsmedel av olika slag.

Jag städade precis överallt och det har nog aldrig varit så städat i den där cellen förut.
damsög golvet och moppade golv, tak och väggar!
Toaletten fick sig en rejäl omgång och det var inte en dag för tidigt kan jag säga.
Det finns ingen dörr in till toan (pinsamt några gånger, jo tack...) och det luktade gammalt piss i hela cellen. Men inte nu längre!!
Jag vet inte om en häktes toalett kan bli fräsch, men nu kändes det som det iaf.
Cellerna är inte stora men fy fan va smutsigt det kan bli på så små ytor.


Kl 10 var det dax för motion, det har ju varit promenad nästan varje dag vid 9 och motion vid 14-15 tiden, men inte idag för nu var det andra rutiner.
Kände mig starkare den här dagen och jag sprang fortare och fortare, rodde fortare och cyklade längre än vanligt och svetten fullkomligt sprutade!!
Efter det passet kändes det väldigt bra, hoppas att jag alltid kan känna mig så här pigg och fräsch!
 Var klar kl 11 och 11.15 kom lunchen, strimlad biff med bambuskott, helvete va gott det va!!

Vid 12 kom hon, som berättade om flytten upp till umeå, in i min cell och berättade att jag inte behöver åka till umeå. Vilken lättnad det var!
Jag blev så glad att jag började gråta (för ovanlighetens skull.. ) Fan va allt kändes toppen helt plötsligt, om det nu kan göra det där inne..

Ska jag bli släppt snart eller vad är det som händer?
Dem borde ju vara klara med mig, jag har ju sagt allt intalade jag mig själv.
Hoppet höll mig väldigt glad hela den helgen!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Din blogg får mig ju att gråta bubben!

Så himla starkt av dig att våga skriva om det :)

2010-11-01 @ 13:56:55
URL: http://thepiecesofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0