Lördag 12/12 -09




På helger har man lite "sovmorgon" och frukosten kom 8.45 till mig.
Då fick jag berätta om vilka aktiviteter jag ville göra. Jag ville gå till bibblan, motionera och gå ut på promenad gården.

Jag fick komma ut på promenad gården kl 10 och det är som en tårtbit man går i utomhus, ca 6 meter lång och sen va den ca 3 meter bred på det bredaste stället och kanske 70 cm på det smalaste.
Så på en timme så hinner man gå helt sjukt många varv!!!
Det va galler i taket, klinker på golvet och gråa minerit väggar.
På det bredaste stället var det frostade glasrutor som vägg för att man inte skulle kunna kolla ut, men ändå få in mer ljus.
Promenadgårdarna är vägg i vägg med varandra och man får absolut inte prata med någon.
Man får gå runt i cirlar som ett jävla fån när vakterna kollar på oss ut igenom sina glasrutor i sina bås.

kl 14 var det min tur att gå till motionsrummet.
Tänkte börja med att löpa på löpbandet men jag fattade fan inte hur den jäveln funkade, så jag satte mig i roddmaskinen i en kvart för att sedan gå tllbaka till löpbandet och prova.
Det är ju så jävla tråkigt att ro!!!!
När jag kom till löpbandet såg jag att nödstoppen var intryckt så jag drog ut den och så startade maskinen, smart kille!!!!
Tränade i 55 min och jag vart genomblöt av svett!
Sen ringde jag på klockan när jag harde duschat och gick tillbaka till min cell och gjorde massa styrkeövningar och stretchade.

Röda korset kom på förmiddagen med lussekatter och pepparkakor, jag tog inget men dem hade med sig julkort oxå som dem delade ut. Dem satte jag upp på min anslagstavla.

Jag va på bibblan den dagen och lånade "flickan som lekte med elden".
Är ingen bokmal men på häktet läste jag ut enhel del med böcker.
Det var väldigt avslappnande. Och millenium trilogin är riktigt bra!!
Fastnade direkt för dem böckerna.

Va ganska likgilltig den dagen, men det var riktigt skönt att få springa av sig i motionsrummet!
Och träning gör mig gladare.







Kommentarer
Postat av: Moster

Du kan verkligen förmedla dina känslor, här sitter jag och gråter och "lider" med dig när jag läser din blogg, men det är ett bra sätt att bearbeta det som hänt, strongt gjort av dig, man förstår verkligen din frustration och alla tankar som flyger genom huvudet....... Bamsekramen till dig från mig

2010-10-25 @ 20:44:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0