Tors 7/1 – Omhäktings förhndling!

Idag var det dags för omhäktingsförhandling. Jag gick upp kl 7.15. Bäddade sängen, tog på mig kläder, satte på MTV på låg volym och sedan började jag läsa boken, det är sjukt spännande! Frukosten kom 7.45, satte mig och läste efter att jag hade berättat att jag bara ville ha promenad idag, brukar ändå inte få träna dagen innan ”min tränings dag” och efter att jag hade ätit upp min frukost. Fick min promenad 9.50, precis innan så kom det in en tjej från personalen och frågade om jag ville ha motion på eftermiddagen, jag svarade naturligtvis ja med ett stord léende. Klockan vart 10.45 när personalen hämtade mig från tårtbiten (rast gården). Det var då dags för omhäktningen . Vad skulle hända nu, blir jag släppt?? Jag var riktigt jävla nervös nu, skulle jag få åka hem och tränna min familj och mina vänner innan jag ska in på kåken?? Så vart det inte, åklagaren yrkade på att jag fortfarande kan försvåra utredningen om jag blir frisläppt. Jävla idioter, hur fan kan dem tro det? Vad skulle jag kunna göra som försvårar utredningen, jag är ju inte så spec insatt i allt det här. Jag har ingen aning om hur många som är inblandade och allra minst vilka dem är i så fall. Hon ville ha ett nytt datum till den 2 februari då vi ska ha en ny omhäkting. Men dommaren sa att hon får till den 26 Jan på sig att fixa åtal. När förhandlingen var klar så gick vi ner till min cell igen. Där låg det brev från Pappa, Rickard & Sara och från mamma. Gissa om jag blev glad!! Började naturligt vis att gråta, men det var riktigt skönt för jag blev så glafd när jag läste breven! Insåg att häktestiden snart var slut (men där hade jag ju jävligt fel), för dommaren sa ju att hon fick till den 26 på sig att fixa åtalet. Hade stora förhoppnigar om att få åka hem i början av Februari. Satte mig och skrev tillbaka till dem som hade skickat, det vart väldigt många sidor skrivna kan jag lova. Satt i över 3 timmar och skrev med några korta pauser. Efter det läste jag till 21.15 kom på att Fantastic Four hade börjat kl 21! Fan vilken bra bok det är, måste se filmerna sen också. Klockan är nu 22.53 filmen är snart slut och jag ska sova. Saknar alla mina nära och kära….

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0