Lördag 23/1 - Hur kan man må så dåligt...?

Dagen började ganska bra. Jag vaknade kl 7 fast larmet inte skulle ringa förns kl 8.15. Jag låg kvar i sängen och försökte somna om, men det gick inte. Kände mig varken glad eller ledsen. KOllade på LA inc och vart super inspirerad, vill tatuerna mig nu. Hela min högra arm ska bli en fenix fågel. Fick min promenad kl 10.15. Väl ute i min "tårt bit" fick jag världens klump i magen. Det kom som en blixt från klar himmel. Tårarna nästan bokstavlingen sprutade. Jag mådde sjukt dåligt. Alla negativa tankar kom upp och jag har verkligen kämpat hårt för att inte dem ska dyka upp i huvudet. Men det gick inte att hålla tillbaka den här gången. Jag grät så mycket att jag inte kunde stå upp, jag fick sätta mig på knä. All kraft försvann. Personalen som hade vakt uppe på promaenad taket kom ut till mig ganska snart och försökte trösta mig. Men det gick inte och jag bad dem gå in igen. Jag sansade mig lite och ställde mig upp tog tag i gallret och kollade ut över örebro en stund sen gick jag i min cirkel igen. Jag var helt förstörd, vart kommer allt negativt ifrån? Varför kan jag inte bara gilla läget hela tiden, jag kan väl får vara likgilltig, vaken glad eller ledsen.. Jag vet att jag skulle klara av 6 månader i fängelse men om jag får et längre straff så är det inte så lätt längre tror jag. Risken är ju stor att det blir längre än så... Jag skulle vilja, om möjligt, ha ett alternativt straff. Jag är övertygad om att en person som jag inte ska sitta i fängelse. Hur lätt är det att hålla krimnalitet borta om jag är omringad av kriminella dygnet runt? Det är förmodligen inte bra för någon att "sitta inne". Såg på nyheterna om en 40 åring som hade våldtagit en 14 årig flicka, han fick bara 2,5 års fängelse... hur fan är det möjligt??? Den jäveln borde få k**en avskuren, förbannade jävla gubb jävel! Mitt straff kommer sannolikt bli ungeför samma som för honom, men i mina ögon har han gjort något som är väldigt mycke grövre..men man kan ju kanske inte resonera så heller. JaG vet att jag är ganska lätt manipulerad och jag är övertygad om att många på en anstalt skulle få med mig på saker som jag inte borde. Hur ska man kunna lite på någon där inne eller över huvetaget, jag kan ju inte ens lita på mig själv.. Skrev ett brev på eftermiddagen till farmor. Ska skriva ett brev till jennie oxå så att jag kan skicka breven i morgon söndag. Fick ett långt träningspass i dag. 1 h 40 min, personalen tyckte att jag behövde det.. Dem är så snälla! Vet inte men jag tror att jag får en ny " smekmånad" snart (diabetes term) Tog 2 enheter till frukost och lunch och sen när klockan var 13.30 hade jag ett blodsocker värde på 4,4 hur kan det vara så lågt??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0