Måndag, tisdag 12-13 Ditt jävla luder!

I går måndag så kom poliserna upp till mig igen. De,ville ha uppgifterna till mina mail konton. Användarnamn och lösen.
Jag gav dem det direkt eftersom jag redan hade gett dem det en gång.
 
(Sähär i efterhand var det ju helt idiotiskt.
Många av dem uppgifter som jag har lämnat har jag egentligen aldrig behövt lämna.
Dem hade aldrig kunnat få reda på saningen.
Mailen vi använde var ju krypterad. 
Om jag inte hade lämnat ut kontouppgifterna så hade jag förmodligen inte fått såhär högt straff. Det stod svart på vitt i min mail allt dem behövde veta egentligen.)
 
Vi pratade lite allmänt om allt möjligt ett tag och det kändes bra att prata med någon om lite alldagliga saker igen, även om det var lite krystat.
Men dem nya utredarna är inte som "A" och "T". Dem nya kommer inte upp till mig utan anleding. Dem kommer bara upp för att göra sitt jobb sen vill dem egentligen bara gå.
"A" och "T" va mycket bättre. Fan va jag saknar att dem kom upp och satt och snackade lite.
"A" var en bra "må bättre" källa för mig. 
 
Min advokat ringde mig, vi pratade en liten stund om allt och hur jag mådde och så.
Sen började vi prata om omhäktningen.
Han tyckte att vi skulle gå med på att flytta fram den.
Jag blev helt knäckt, va fan skulle vi gå med på det för?
Va i helvete tänker han med, tänkte jag.
Jag hade ju verkligen sett fram emot den här omhäktningen.
Dumt nog hade jag stora förhoppningar på att få bli frisläppt och kunna åka hem.
 
Åklagar JÄVELNS jävla argument var att det finns "kollitsions riskt".
Advokaten sa att då är det ingen mening att försöka ens.
Det där jävla ludret, vet hon vad hon håller på med frågade jag.
Han märkte att jag verkligen blev arg och ledsen.
Han gav som förslag att vi kunde försöka om jag ville,
Men då va jag så arg så jag ville inte endå.
.
Vad är det som tar sådan tid med den här utredningen egentligen.
Hela min tillvaro gick i spillror... 
Jag mådde skit någon timme men det gick över.
Va fan ska jag göra åt saken?
 
Just nu mår jag ganska bra, men jag känner verkligen att jag har varit borta från värkligheten ganska länge nu.
Hur kommer det vara där ute.
Jag kommer nog inte att må bättre med tiden iaf.
 
Jag tror att farmor har skickat en bok till mig.
Men jag vet inte riktigt, fick bara in en bok helt plötsligt.
Får väl ett brev om någon dag när dem har läst igenom det.
Joseph Wambaugh har skrivit den och den heter hollywod station.
Den verkar grym.
 
Sent i söndags natt så hittade jag ett långt snöre i min kudde.
Jag låg och försökte sova när jag kände att det var lite hårt i kudden. Då tog jag bort örngottet och kände, då hittade jag ett hål i den och kunde dra ur någon. Det är någon som jag dragit bort kanten på ett lakan så att det blir ett långt snöre och pillat in i kudden så att någon ska kunna använda det till något.
Jag ringde till centralvakten direkt och förklarade läget. Dem kom direkt och hämtade snöret och sa att det var bra att jag sa till.
 
Dagen efter när jag var uppe på promenad så hade dem inspektion i min cell, en visitation.
Det gick bra, nästan.
Jag har ju fått tips av en polare att jag kan köpa petflaskor och dricka upp dem för att sedan fylla dem med vatten och sedan lägga dem i plastpåsar.
Jag hade 12 st 1,5 liters flaskor fördelade i två påsar.
Då kan jag använda dem och träna med i cellen.
Det har varit skit kul för mig att kunna göra det.
Men nu får jag visst inte ha det längre.
Påsen men flaskor räknas som träningsredskap och man får inte ha träningsredskap i cellen!
Mitt syfte är ju att träna med dem, men vafan ska jag inte kunna få ha det i min cell? 
Fan va arg jag vart, jag sköter mig ju exemplariskt!
Låt mig få träna lite i cellen. Jag sitter där inne ca 23 timmar om dygnet, ska jag då inte få ägna 30 minuter av dem till att träna med en plastpåsjävel??
Kan dem inte bara se genom fingrarna..
 
När jag kom ner från förådet satt det två olitar och gick igenom hela förådet. stackars jävlar. Det är rätt mycket där inne. dem måste göra det som säkerhetsåtgärd för att jag hittade ett snöre i kudden.
Om jag inte hade berättat om snöret så hade dem inte behövt gjort det och jag hade fått behålla mina flaskor.
Jävla regler.
 
Nu är klockan 11.21 jag har läst lite och sedan har jag städat cellen. Fick in lite rengöringsmedel så jag kunde ta bort lite klotter och spillda saker här inne.
Så nu är min cell lite fräschare.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0