31/12 Nyårsafton...



Klockan är precis just nu 22.33 på nyårsafton, jag hör hur det smäller ute. Den ena ljusbågen efter den andra lyser upp min cell.
Fyverkerierna har kommit igång ordentlingt och alla regnbågens färger lyser upp den annars svarta himlen.
Ser ut över norra örebro och det var länge sedan som jag tittade på något så fint.
Här sitter jag och försöker glädjas åt folk som går nedanför mitt fönster och folk som jag ser på ballkonger, men hur lätt är det , jag har inte fått en enda god jul och gott nytt år hälsning.
Jag är glad åt folk som är där ute, men jag kan inte få den lyckliga känsla som jag annars kunde få.

Läste, för 10 minuter, ut boken "Flickan som lekte med elden". Jag har ägnat största delen av dagen åt att läsa den , den va grymt bra. Jag är ingen bokmänniska men jag kan inte slita mig nu när jag väl börjat läsa. Ja måste ha nästa bok i serien!
Kommer att be personalen om den boken i mogon.
Jag hade avbrott från boken mellan 10-11 då jag var ute på promenad och jag kollade bara en halv timme på smalville sen var jag tvungen att börjka läsa igen, kunde inte hålla mig.

Jag börjar vänja mig vid att sitta häktad, klart att det är tungt, men jag står ut. Jag kan ju inte göra något åt saken.


Jag fick kort i onsdsags från Farmor, Åhl och Jonas.
Jävlar va glad jag blev för dem. Läste om breven säkert 3 gånger idag och tårnarna kom varje jävla gång.
Åhl skickade ett kort som föreställde en fotboll, han tyckte att kunde träna lite fotboll i cellen nu  när jag inte kunde komma på träningarna.
Fick ett annat brev från Min arbetsgivare med familj för några dagar sedan. Dem skrev att dem saknade mig och att jag har jobb hos dem igen när jag blir frisläppt.
Jävlar va skönt det var att läsa! 
Kändes riktigt bra att dem hade skrivit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0